اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وزیر گردشگری: صنایع دستی ، مزیتی که تحریم پذیر نیست/ در صنایع دستی هم غرب‌زده شده بودیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع ایرانی اسلامی را از گذشته داشته‌ایم و فکر می‌کردیم نشانه عقب ماندگی و دهاتی بودن باشد و به سمت طرح و اجناس اروپایی حرکت کردیم و در واقع در صنایع دستی هم غرب زده شده بودیم.

وزیر گردشگری: صنایع دستی ، مزیتی که تحریم پذیر نیست/ در صنایع دستی هم غرب‌زده شده بودیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعدازظهر امروز با افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع دستی هنرمندان کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه بخش‌های صنایع دستی تقریباً در این مجموعه حضور دارند و کار تلفیقی بسیار خوبی که از هنرهای مختلف در صنایع دستی اتفاق می‌افتد را شاهد هستیم.

وی بر اهمیت کاربردی کردن صنایع دستی تأکید کرد و ادامه داد: برای بزرگ شدن بازار این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که هم اکنون محقق شده و تقریباً تمام ملزومات یک خانه ایرانی با طراحی و کیفیت فوق العاده زیبا اینجا طراحی می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: هویت ایرانی و اسلامی سال‌ها پس از انقلاب توسط مسؤولان به ویژه رهبر انقلاب مورد تأکید و توجه بود و خوشحالم همکاران، صنعتگران و هنرمندان این موضوع را به خوبی رقم می‌زنند و کالاها، طرح‌ها، اشیاء و محصولاتی را می‌بینیم که برگرفته از هویت ایرانی اسلامی است.

مونسان در ادامه تأکید کرد: صنایع ایرانی اسلامی را از گذشته داشته‌ایم و فکر می‌کردیم نشانه عقب ماندگی و دهاتی بودن باشد و به سمت طرح و اجناس اروپایی حرکت کردیم و در واقع در صنایع دستی هم غرب زده شده بودیم.

وی با بیان اینکه محصولات ما امروز با قیمت بالایی در قلب اروپا فروخته می‌شود و مورد توجه است، خاطرنشان کرد: در جامعه ایران هم این موضوع جاری و ساری شده است و تلاش می‌کنیم مارکت صنایع دستی کشور بزرگ و نقش بیشتری داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر افزایش حجم بازار از تولیدات صنایع دستی تأکید کرد و گفت: بازار صنایع دستی ایران یکی از مزیت‌های ظرفیت داخلی کشور است که تحریم پذیر نیست و هیچ موردی اعم از ورشکستگی و بحران بر آن مؤثر نیست و در بدترین شرایط هم بهترین اتفاقات در حوزه صنایع دستی رقم می‌خورد.

مونسان یکی از مشکلات در این حوزه را جدا و کوچک کار کردن هنرمندان دانست و افزود: نیاز بود که در این عرصه سرمایه گذارانی در عرصه حاضر شوند تا با ایجاد هم افزایی و تولید بیشتر و متناسب با بازار تحولی در این صنایع ایجاد کنند.

وی در پایان درباره اثر کرونا بر بازار صنایع دستی نیز ابراز داشت: انصافاً دولت در بدترین شرایط مالی، کمک‌های مالی خوبی را به آسیب دیدگان کرونا اختصاص داد و نزدیک به ۵۰هزار میلیارد تومان در همین بخش سقف حمایتی بود و از ۱۰بخشی که مقرر شد توسط دولت حمایت شوند، ۳ بخش مربوط به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که یک بخش آن تولید و فروش صنایع دستی را شامل شد که شاید تنها بخشی که فروش هم در آن دیده شده، صنایع دستی است و همه فعالان در این بخش می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول